Sokk - Levente, Csanád, Csenge

Levente, Csanád, Csenge

"Az Úr ajándéka a gyermek, az anyaméh gyümölcse jutalom." .................................................................................. Öt kobaknyi családtörténet: Csanád /majd' 3,5 éves/, Csenge /6,5 éves/, a csöpp Levente /fél éves/, apa és anya /örökké fiatalok/ - a kicsikkel a középpontban... ............................................. Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers ............................................ A traktor marad! Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers .......................................... Mehetne még lassabban is... ...........................Angyalka Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers ............................................... Lassabbaaaan!!! ............................................. Kukucs: Free Web Counters
Free Counter .............................................. Nemdohányzó honlap - www.dohányzás.hu
Nemdohányzó honlap
...............

Utolsó kommentek

  • lontayk: Gratulálunk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Csengének szülinapja alkalmából nagyon s... (2011.03.03. 21:16) 7 hónapos
  • lontayk: Apucinak nagyon boldog névnapot kívánunk sok-sok szeretettel. Sajnos a másik blogról nem mennek ... (2011.02.26. 08:43) 7 hónapos
  • lontayk: Nagyon hiányzott már a naplótok. Örülünk a híreknek, a gyönyörű képeknek. Tényleg hihetetlen, hogy... (2010.10.07. 20:10) Változások
  • vadvirag5: Hűűűű de nagyon örülök Nektek! Legalább annyira, mint tegnap este Boldizsár a féléves meglepinek! ... (2010.09.30. 14:38) Változások
  • Bius,Karina és Judit: Nagyon örülök,hogy írtál,és köszönöm,hogy szóltál!:):) Tüneményes a kis Levi,tényleg nagyon elrepü... (2010.09.30. 09:55) Változások
  • Utolsó 20

Kedvenc album

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Sokk

2009.05.31. 08:20 - Levente, Csanád, Csenge, Vali

Pénteken volt az ovis ballagás is - a Csengét nagyon megdícsérték, hogy ő tudja a legjobban a verseket és a dalokat, és nagyon számítanak rá. Érkezéskor is azzal fogadta az óvónéni, hogy megjött a reménységünk!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És tényleg, olyan ügyes volt, a versből végig az ő hangocskáját hallottam ki. Megható is volt nagyon, és olyan szép a kis kalapban...

Tegnap viszont egy kullancsot találtam a Csanuka jobb combjának hajlatában. Pisilés közben vettem észre, mikor a kukiját törölte volna. Még kicsi volt, a kullancskiszedővel nem is tudtuk kivenni, közönséges csipesz kellett hozzá. Apa elégette, lefertőtlenítettük a lábacskáját, az eszközt, kezünket. Reméljük, nem lesz baj! Az oltás csak az agyhártyagyulladást védi ki, ráadásul épp mostanában kell majd beadatni az emlékeztetőt...

HONNAN MEHETETT BELE????!!! Előző nap szinte végig bent voltunk a hideg és az eső miatt. Ráadásul kint is harisnyában. Akkor biztos nem. Apa szerint behozhattuk ruhán, és úgy mászott bele éjszaka. Ez valószerűbbnek tűnik, de ijesztőbb is...

 

A Csengécske gyönyörű, szabályos, formás, hófehér gyöngyöcskéiből pedig ötön fedeztem fel lyukat...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nagyon sírtam, hogy hagytam elromlani a tökéletest...

Mindig alul figyelgettem a fogait, mert nekem is ott romlottak el (most, felnőttként...).

Tegnap odabújt (a gyereknapra megkapta az Annakönyvet, azt olvastuk épp, míg a Csanuka aludt), és nagyot nevettünk a fényben, akkor néztem meg, csak úgy... És az alsó őrlőkből a sorban az ötötdik mindkét oldalon - olyan, hogy csak akkor látszik, ha jól megnézzük, és még fehér. Felül viszont (az alsók megfelelői) már barna, és nagyobb a folt, hiányzik is belőle egy kicsi, sőt, a jobb oldali a mellette lévő negyediket is megkezdte... Hogy ezt lássam, nagyra kell nyitnia a száját, és jól bele kell nézni alulról. Még nem fájlalja, talán nem akkora  a baj. De dühös vagyok magamra nagyon.

Azt olvastam, hogy létezik barázdazárás már ilyen kicsi korban is, ami 2-3 év védelmet nyújt - no és azt is, hogy nyugaton ez már 40 (!) éve teljesen hétköznapi kezelés, sőt, mindenkinél elvégzik...

És, hogy minden ellenkező tévhit ellenére be kell tömni, mert a tejfogban erőteljesebben, és mélyebben terjed a szuvasodás, komoly gyulladást is okozhat.

Jövő héten fogorvos - sajnos a helyi ingyeneshez hiába megyünk, ő már elölte apa egy teljesen jó fogát is (csak felületi ici-pici lyuk volt rajta, és úgy tömte be, hogy az egész fog elhalt...), és nagyon rossz élményeink vannak róla. Nem beszélve arról, hogy a barázdaszuvasodást - amiről most egész sokat olvastam, így tudtam meg, mi ez, és azt is, hogy a jelenséget így nevezik - ő hírből sem ismeri, azt mondta, hogy azzal nem kell törődni, egyébként sok fogon lát ilyet, nem lehet tudni, mi az, de míg nem lyukas nem baj... - azt olvastam, hogy éppen az a veszélye a hátsó őrlők  barázdaszuvasodásának, hogy a felszínen csak vékonyka csík látszik, a mélyben pedig tönkremegy a fog, szinte teljesen észrevétlenül...és nyugaton ezt is barázdazárással kezelik és 3-4 évente ismétlik a kezelést).

És azt is olvastam, hogy a szóban forgó fogacskáknak 9-14 éves koráig kellene bírniuk, csak akkor váltódnak... meg, hogy a kibújó újat mindenképp jobban kell óvni, mert először gyengébb.

 

Mindig tiltottam az édességet, kétéves koráig semmit sem ehetett, saját részről utána is módjával... De az esti fogmosás kevés volt - napközben többször pedig nem is próbáltam rávenni, közben én is engedékenyebb lettem, elcsenhetett egy-egy darabkát a spájzban...

Az oviban pedig cukorral kapják a tejet, sőt kakaót... gyakran van édes tea...

Megbeszéltük, hogy elmegyünk a doktornénihez - persze a Csanuka is, neki is lyukas a foga, sőt, neki fáj is, bőszen mutogatja mindenkinek, nélküle elképzelhetetlen a fogorvos, ő is mindenképp jön, és neki is nézze meg a néni...  (a Csengécskével 3 évesen voltunk, akkor nem engedte nagyon megnézni, de itt, ahol a fentiek tönkrementek, én sem nézegettem, itt nem is számítottam rá...). És, hogy ezután minden édesség után fogmosás, a mamához is veszünk egy fogkefét. És nagyon-nagyon vigyázunk a fogacskáira, hogy kitartsanak addig, amíg kell, és az újakra is majd, meg a Csanuka fogaira...

Van egy diafiulmünk, Makk Marcis, éppen a gyerekfogászatról szól, a Csengécske szereti is nagyon, nemrég, mikor néztük, még legrosszabb álmaimban sem gondoltam volna rá, hogy majd mi is odajutunk...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csacse.blog.hu/api/trackback/id/tr861154329

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lilla, Dorka es Eszter 2009.06.02. 14:20:54

Ugyes voltal Csenge az oviban. :-) Es biztosak vagyunk benne, hoyg ugyes leszel a fogorvosnal is... ;-) Jobb ha tenyleg elmentek es megelozitek a nagyobb bajt.

Jo, hogy Csanadnak idoben eszrevettetek a kullancsot.

Puszilunk benneteket

Bius,Karina és Judit 2009.06.04. 08:10:18

Gratulálunk Csengének!Nagyon ügyes:))))
Bizti a fogorvosnál is ilyen nagyon ügyi lszel.:))Főleg,hogy tesó is ott lesz veled.:)))

Fú ez a kullancs,Én is nagyon irtózom tőle.Bius is most kapta meg a második védőoltást ellene.Kíváncsi leszek mennyire fogja védeni.:))

Pusza!

Danianya 2009.06.15. 07:28:48

Sziasztok!

Mi nem adattuk be Daninak még a kullancs-ellenit,de gondolkozunk rajta.A védőnő azt mondta,hogy a kullancs nem rögtön fertőz,6 óra kell mire elkezdi kibocsátani a nedveit,reméljük hogy Csanunál sem lesz semmi gond!

Fogak:szerintem genetika is-párom hiába mosta rendesen,náluk az egész családban mindenkinek rettenetesen korán romlanak a fogai.A 14 éves hugának,és 21 éves öccsének is van már pótolt foga(!!!)Persze ehhez társul az is,hogy nagyon édesszájúak is:(
Próbálok odafigyelni én is Danira,csak reménykedem,hogy ő az én fogaimat örökölte!

Puszi:Ági

Bius,Karina és Judit 2009.06.19. 15:49:25

Anya!!!!
Egy kis noszogatás!!!
Tessék kérem pár sort írni,hogy jól vagytok!!!!!!!!

Pusza!

Bius,Karina és Judit 2009.06.28. 12:44:39

Anya!!!

Tessék írni!!!
Most nem foghatod a kinti jó időre!!
Pusza!

lontayk 2009.07.01. 11:28:39

Sziasztok!

Visszatértem. Szerencsére már van egy új kolléganőnk, és így újra a könyvtárban dolgozom. Csak heti egy napot kell helyettesítenem a fényterápián.
Rengeteg minden történt Veletek azóta, igyekszem gyorsan elolvasni a sok kalandot.
Képzeld Valika azt álmodtam, hogy eljöttél hozzánk és nagy pocakod volt. Azt mesélted, hogy nemsokára megszületnek az ikreitek, és Bence lesz a keresztpapa. Hihetetlen, hogy miket álmodik össze az ember.

Vigyázzatok Egymásra, ezer puszi: Klári
süti beállítások módosítása