Ez az ovi... - Levente, Csanád, Csenge

Levente, Csanád, Csenge

"Az Úr ajándéka a gyermek, az anyaméh gyümölcse jutalom." .................................................................................. Öt kobaknyi családtörténet: Csanád /majd' 3,5 éves/, Csenge /6,5 éves/, a csöpp Levente /fél éves/, apa és anya /örökké fiatalok/ - a kicsikkel a középpontban... ............................................. Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers ............................................ A traktor marad! Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers .......................................... Mehetne még lassabban is... ...........................Angyalka Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers ............................................... Lassabbaaaan!!! ............................................. Kukucs: Free Web Counters
Free Counter .............................................. Nemdohányzó honlap - www.dohányzás.hu
Nemdohányzó honlap
...............

Utolsó kommentek

  • lontayk: Gratulálunk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Csengének szülinapja alkalmából nagyon s... (2011.03.03. 21:16) 7 hónapos
  • lontayk: Apucinak nagyon boldog névnapot kívánunk sok-sok szeretettel. Sajnos a másik blogról nem mennek ... (2011.02.26. 08:43) 7 hónapos
  • lontayk: Nagyon hiányzott már a naplótok. Örülünk a híreknek, a gyönyörű képeknek. Tényleg hihetetlen, hogy... (2010.10.07. 20:10) Változások
  • vadvirag5: Hűűűű de nagyon örülök Nektek! Legalább annyira, mint tegnap este Boldizsár a féléves meglepinek! ... (2010.09.30. 14:38) Változások
  • Bius,Karina és Judit: Nagyon örülök,hogy írtál,és köszönöm,hogy szóltál!:):) Tüneményes a kis Levi,tényleg nagyon elrepü... (2010.09.30. 09:55) Változások
  • Utolsó 20

Kedvenc album

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez az ovi...

2008.11.21. 07:15 - Levente, Csanád, Csenge, Vali

Mióta újra jár...

Bennem is szépen letisztult a kép. Onnan hozza a nemkívánatos dolgokat: ütés, raccsolás (szépen, tisztán beszélt, mikor elkezdte, még meg is jegyeztük magunkban, hogy nyoma sincs a régi ejtési hibáinak, egyedül egy minimális pöszeség maradt még...)...

Itthon nem győzi kijátszani magából az ovit. Sokszor még fürdésre sem ér be, mert nem végzett. Töprengek is folyton, hogy ne hagyjam ott, csak délelőtt, mert utána nagyon kevés az a pár óra, itthon, és abban még a hazaérés, és evés is benne van, alig jut ideje játszani. És bánom, hogy egy hétig (és az előző hét végén) nem ment a krumpli miatt - előtte kedves fiúkkal játszott, de gondolom ennyi idő elég volt, hogy kiessen a társaságból (gyerekeknek nagyon sok ez a pár nap is), és most a csoportbéli fiúkkal játszik. A lányokkal nem. Azt mondja, mindig megütik (hoppsz, meg is van, innen hozta - ezért furcsálltam én, hogy mi ez az ütlegelés?!), és csúnyákat mondanak rá. Később aztán kiderül, hogy mégis játszanak. Más napon pedig vígan ecseteli, hogy mit játszottak a Bogival, az Ágika mellett ül, stb.

Mire az ember kiötölné, hogy hogyan próbáljon segíteni neki, már meg is oldódik magától, és jön helyette egy új...

De ez most egészen más. Négy napja már, hogy nem tudok eljönni tőle, mikor elköszönök, zokogva a nyakamba csimpaszkodik.

Először azért sírt, mert az Ágika csúnyát mondott rá, és megütötte. - Miért ütött meg? - Mert én is megütöttem. - És te miért? - Mert ő is megütött. - ..... (így aztán az ügy feliratkozott az örök rejtélyek sorába).

Azután azért, mert már mindenki játszik (szerintem ez a fő ok, mostanában később megyünk, kilenc körül), vagy mert betegnek érzi magát (és közben nagyon sír), nagyon fáj a fejecskéje, stb...

És, hogy mindig későn megyek érte (nem mindig, de előfordult, legutóbb a Csanuka oltása miatt is épp, hogy odaértünk). De amikor korán mentem (eleinte háromra, de akkor még aludni szokott, ezért tettem át fél négyre, de a Csana miatt (aki szintén három körül kel) sokszor később érek, négy óra felé), akkor is ugyanígy fél ötkor jöttünk el, mint most, hogy négyre megyek.... Mert még befejezi a játékot, elpakol, húzza az öltözködést - vagyis pontosan ugyanazt teszi, mint otthon...

Azután pedig, azért sírt, mert a Péter és a Márkó (velük játszik, mióta visszament) már ott vannak, és ő úgy akart, hogy előbb érjen.

De reggel nem kel fel időben, hiába ébresztem (ő kér, hogy keltsem fel). Talán, mert a rossz idő miatt apa is velünk van esténként, és nagyokat játszanak (társasoznak, hempergőznek, birkóznak - úgy élvezik, a Csanuka még a függöny mögé is el szokott bújni közben, és sikongatva előtör), talán mostanra sokallt be az ovival - ki tudja. Mindenesetre  kicsit kitolódott az elalvás, már tíz óra is van, hogy lefekhetünk (túl a játékokon, meséken).

Reggel pedig a Csanukával játszik, könyvet mutat neki, hogy ne szomorkodjon, ha nem vagyok ott, mikor ébred, szórakoztatja - és közben persze nem öltözik.

Minden télen ez megy, mióta egyedül öltözik. Vagy nem akar megválni a pizsamától, vagy meztelenül szaladgál (és csupa jég mindene), de öltözni, azt nem. Biztos a sok ruha, harisnya, külön póló, pulcsik veszik el a kedvét... Egyszer nem bírtuk tovább, és apa megfogta, én pedig felöltöztettem (hiszen miatta apa sem tud dolgozni menni, mert a Csanuval van itthon, vagy egyszerűen kellene neki a kocsi (vagy nekem, hogy kivihessem a földre szükséges dolgokat), de még mindig nem mentünk el - úgy szeretnék egy kerékpárt, de apa persze nem akar bármilyet, mert az úgyis hamar tönkremegy... na igen, de a másik meg méregdrága).

Szóval felöltöztettük, csak a cipő hiányzott. De már úgy is jó nagy csúszásban voltunk. Pedig szeretném nem sürgetni, hogy ne élje rohanásban az ovit, ne jöjjön elő már most minden reggel a: Siess, mert elkésünk! - de muszáj, annyira elhúzza az időt. Emiatt megyünk kilenc körül mostanság...

És az összes ruhát - a sapkától a bugyiig mind - letépte magáról (sírva), összehajtogatta, visszapakolta a szekrénybe: Majd én egyedül!   Úgyhogy jóval több időt vesztettünk, mintha hagytuk volna...

 

Szerintem az a baj, hogy későn megyünk, már mindenki játszik, és senkinek nem számít, hogy megérkeztünk (gyakorta az óvó néni sem köszön... bezzeg, mikor eljövünk, mindig nyomatékosan utánunk szólnak, hogy Viszontlátásra! - már sokszor volt a nyelvemen, hogy milyen alapon várják el a köszönést, ha ők sem veszik a fáradtságot, hogy üdvözöljék, mikor megérkezünk?!). Senki nem mozdul, hogy Jó, hogy megjöttél, gyere, játszani, stb... A legutóbb már egészen simán eljöhettem volna, ha az óvó néni, vagy a dadus megfogja a kezét, és beinvitálja. Ehelyett rá sem nézett senki, mikor bekísértem a terembe (alig tudtam, újabban ellenkezik, elhagyja magát), de elengedtem a kezét, és mondtam, hogy elmegyek, be is csuktam az ajtót. Na, akkor kellett volna... Mert a következő percben feltépte, és zokogva rohant utánam, csimpaszkodott belém. És ilyenkor vége-hossza nincs a könyöregésnek, hogy ne hagyjam itt, stb. Persze, igyekszem javítani a helyzeten: Nézd, az óvó néni biztos segít neked megszámolni, hogy mennyit kell még aludni (mostanában mindig ezt kérdezgeti) a Télapóig! (de az óvó néni a füle botját sem mozdítja erre, pedig mellettem áll...). Biztos tanultok Téalpós verset, stb. De az óvó néni helyeslése nélkül mit sem ér. Ő meg csak azt hangoztatja, hogy ezt így nem lehet, el fog késni, mert még matekoznia kell a nagyokkal, és utána próba (a Mikulás napi műsorra - de nem Mikulás témából, úgyhogy én világosítottam fel a Csengét (miután én is tudomást szereztem róla - a Csengétől... -, hogy ők is fellépnek), hogy aznap lesz, és, hogy biztos oda jön majd Mikulás)...

Egyébként pedig a Csenge arra panaszkodott, hogy nem várják a Télapót. Rá is kérdeztem az oviban, hogy tanulnak-e Télapós verset, éneket? - Nem, mert már mindenkinek a könyökén jön ki a Hull a pelyhes, meg a Télapó itt van. - .... ?! (apa is hasonlóképp reagált itthon, mikor megtudta. Pedig ő nem volt az a jó kisfiú, és mégis várta a Télapót, még kisiskolásan is). Nem is bírtam tovább, bevittem a ZeneOvi Téli ünnepét. Persze, aznap nem szólt (de a Mónika Télapós mesét mondott, és ennek örült) - de másnap arra mentünk (csapatostul, apa, Csana, anya), hogy ezt halljuk a teremből! Úgy megörültünk! És az óvó néninek is tetszett!

 Különben szeretem az óvó nénijeit, és persze, nem is várom, hogy olyan legyen, mint itthon, de ez a "nem tanulunk, mert már mindenkinek a könyökén jön ki", és a reggeli köszönés...

És logopédusnál is voltak. A szülőin megkérdeztem, hogyan működik ez a dolog, azt mondták, csak 5 éves kor fölött, és ők tájékoztatnak. Ehhez képest minden kortársa volt, és a Marianntól tudtam meg, aki szintén nem az óvó nénitől tudja, hanem, mert látta a nevüket a logopédus ajtaján lévő listán...  Itthon meg is kérdeztem a Csengét, és elmondta, hogy labdát dobtak, és aki kapta, annak meg kellett mondania a nevét, és, hogy mi a jele. És zizit is ettek (brr...). Szóval csak ismerkedés volt. De miért nem mondták, hogy van ilyen? Engem nem az zavar, hogy voltak, hanem, hogy nem mondták.

No és a reggeli. Hol élek én, aki naívan azt hittem, az ovisok tízóraiznak... Reggeli van 8-9-ig. Aki utána jön, az egyen otthon, mert már nem kap. Az egyik óvó néni szerint. A másik meg csodálkozott, mikor a fél 10-kor beeső (addig húzta az öltözést) Csengének mondtam, hogy akkor csak délben ehet. - Miért, tízig adunk enni, ha kér.

És a használt elemért cukor (micsoda visszacsatolás...) sem egyezményes. Az egyik óvó néni adja, a másik meg sosem, és, ha a Csenge kérésére mondom, akkor csodálkozik, hogy cukorkát otthon egyen, miért enne itt? (miért enne otthon?!)

 

(Tegnap beszéltem a dadussal, elmondtam, hogy szerintem mi a baj az érkezéssel - és ma várták, kézen fogták, üdvözölték. Sírt most is nagyon, de legalább ilyen a fogadtatás. Hátha lassan minden olyan lesz, mint régen. Hiszen amúgy szereti az ovit, jól érzi magát ott. És az első kérdésre, hogy :- Ugye nem sírsz? Rázza is a fejét mosolyogva: - Nem. De aztán elgondolkozik, és már nem is nevet, csak mondja, hogy: - De, fogok...)

 

Apával beszéltük is, hogy ez már mindig így lesz. Mindig lesz, ami nem úgy történik körülötte, mint mi szeretnénk/elvárnánk, mindig lesznek társai, akik nem kedvesek a számára, akikkel összezördül (és kibékül, mire megtudjuk...). Mindig hazahoz valamit, ami nekünk nem tetszik, és nem tudunk mit kezdeni vele. Mindig rajta áll majd, hogy beavat-e a dolgaiba - már nem vagyunk ott vele, hogy mindenről tudjunk. Kikerült a szárnyaink alól. Egyre jobban...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csacse.blog.hu/api/trackback/id/tr46780640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vadvirag5 · http://bociboti.blogspot.com 2008.11.27. 21:25:15

Ez bizony nem könnyű. Nem hogy naponta, még gyorsabban változik a gyerekek hozzáállása, nézete, véleménye.
Az ovi pedig olyan soktényezős!
Az óvó néniken az ilyen esetekben sok múlik. Ledöbbentett, hogy még csak nem is köszönnek. Hogyan neveljük akkor erre az alapvető dologra őket? Azt megértem, hogy el van foglalva, de észre kell azt is vennie, ha valaki érkezik. Így még egy felnőtt sem szívesen menne be sehova.
Az ünnephez pedig hozzá tartozik a készülődés. Felüdülés a testnek, léleknek egyaránt. Pláne a gyerekeknek. Az a nagy izgalom, várakozás... És kinek a könyökén jön ki? A gyerekekén biztosan nem. Nekik meg akkor kreatívabbaknak kellene lenniük. A mai napig tudom azt a verset, amit ez időtájt tanultunk anno az oviban. Pedig azóta sehol nem találkoztam vele.
Még magnófelvétel is őrzi, és még ott is hallatszik a boldog izgalom, és büszkeség a hangomon.
Remélem, hogy kedvet kapnak a CD-től. A készülődést nem lehet kihagyni! Nem is értem...
Bízom benne, hogy hamarosan újra megtalálja a helyét az oviban kicsi Csenge!

Pussz: Edit

Ildikó 2008.11.28. 09:31:53

Úgy látom, ott sem fenékig tejfel az ovi... :( Sajnálom, mert ez az első időszak biztosan meghatározó számukra. Jó lenne, ha ezt az óvó nénik is így gondolnák, és komolyan is vennék (tisztelet a kivételnek). Persze tudom én, hogy nem könnyű annyi gyerekkel foglalkozni (naná, hogy tudom - tanár vagyok), de azért egy pici figyelmesség belefér. Nálunk is így van ez, sokan belefásultak már a kollégáim közül, gyakorlatilag nem csinálnak semmit... ami a gyerekek szempontjából katasztrófa.
A karácsonyról: nálunk a karácsonyfát mi készítjük Jézuska tiszteletére, és az angyaloknak meglepetésként. Tehát azt nem a gyerekek kapják ajándékba, hanem az a mi közös "ajándékunk", a díszítésnél ők is ott lesznek. (Kincső már elő is szedte a díszeket a szekrényből, nagyon várja :) )Az ajándékokat az angyalok hozzák, akik láthatatlanok, ezért nem is érdemes lesni őket :) Tavaly akkor "érkeztek" az ajándékok amikor épp fürdés volt, Apa lefoglalta a kádban, addig én odatettem az ajándékokat. Hamarabb fürödtünk (idén már valószínű zuhanyozás lesz), mert fel kellett venni az ünneplőt, és tisztán várni a gyertyagyújtást. Amikor kijöttek a fürdőből, akkor már le voltak kapcsolva a lámpák, elindítottam egy karácsonyi zenét, és meggyújtottam a csillagszórókat, jöhettek a fához. Idén is nagyjából így készülök, aztán majd menet közben kialakul :)
Puszi!
Ildikó

vadvirag5 · http://bociboti.blogspot.com 2008.11.28. 12:58:15

Íme a máig kedves és emlékezetes versike:

A fenyő éneke

Zsenge fácska voltam
fenyves erdő árnyán
mellettem állt a néném
meg hatalmas bátyám,
ők olyan nagyok voltak,
szinte az égig értek,
nem őket vágták ki,
csak a csemetéket.

Erdő édesanyám
zúgott keservében,
de csak vittek minket
nyikorgó szekéren.
Messzire kerültünk,
nagy házak tövébe,
zúgó rengetegből
emberek sűrűjébe

Minket körül álltak
ezután megvettek,
engem egy nagy tágas
hajlékba cipeltek,
ott reám aggattak
sok-sok édességet,
arany hajszálakat,
édes csemegéket.

Mint csillag az égen
annyi csillog rajtam,
mint a hó az erdőn,
fénylik minden gallyam,
s jönnek az emberek
piciny csemetéi,
zsibongva, ujjongva
jönnek engem nézni.

Én a nagy erdőben süvölvényfa voltam,
most meg a fejemmel mennyezetig nyúltam.
De szép karácsonyfa,
zúgták-csicseregték,
szép gyermekszemüket rajtam legeltették.

A nagy erdőnek nincs tarka virága,
de most kinyílt rajtam az öröm virága.

Várnai Zseni

Nem volt könnyű rátalálni hirtelen. Egy helyen sikerült csupán, de onnan is hiányzott a befejezés. Így az utolsó pár versszak saját emlék. Remélem megbocsájt érte Várnai Zseni, és nem írtam nagyon át.
Olyan rég volt már...

De hátha számotokra is emlékezetes marad!

Pussz: Edit

Danianya 2008.11.29. 22:02:11

Ezeken az ovis dolgokon picit kiakadtam!!!Azt hittem,hogy a karácsony és mikulás alkalmából az ünnepi verseket amiatt tanítják,mert igaz mi már ismerjük őket,-de gyermekeink még nem!
A nem köszönésen én is mindig kiakadok,akár egy üzletbe vagy boltba is megyek be akár egyedül,akár Danival.Szomorú,hogy az ovónők ilyenek,pedig pont nekik kellene ezekre a dolgokra odafigyelniük!

Remélem Csenge kap sok-sok pozitív gondoltatot Tőletek,amik ezt a sok negatív ovis élményt elnyomják!Biztos vagyok ebben;))))

Puszi:Ági

Bius,Karina és Judit 2008.11.30. 06:35:00

Nem hiába mondják azt,hogy amikor a gyerek oviba kerül "elromlik"
Ez tényleg annyira bosszantó tud lenni.:@@

Sajnos mindenki áttesik ezen,és még jó,hogy azért hamar megoldódik a dolog,és mindíg vissza találnak a jóbarátok egymáshoz.:))
Meg azért a sok otthoni foglalkozás is biztos megteszi a hatását,és abból csak jót,okosat és főleg sok szeretetet kap.:)))

Öltözni Bius sem szeret,de ezzel szerintem sokan vannk így.:(Majd később biztos fog,sőőőőt.Hajaj,lesz még ebből is gond.:))

A Zene ovit Mi is imádjuk.Azért ezt is dúrvának tartom,hogy nem készülnek a télapóra.Lehet,hogy az Óvo nénik már unják a régi dalokat,de a gyerekek??Velük mi van??Ők lehet,hogy még nem!!
Pusza!
süti beállítások módosítása