Esti mese - Levente, Csanád, Csenge

Levente, Csanád, Csenge

"Az Úr ajándéka a gyermek, az anyaméh gyümölcse jutalom." .................................................................................. Öt kobaknyi családtörténet: Csanád /majd' 3,5 éves/, Csenge /6,5 éves/, a csöpp Levente /fél éves/, apa és anya /örökké fiatalok/ - a kicsikkel a középpontban... ............................................. Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers ............................................ A traktor marad! Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers .......................................... Mehetne még lassabban is... ...........................Angyalka Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers ............................................... Lassabbaaaan!!! ............................................. Kukucs: Free Web Counters
Free Counter .............................................. Nemdohányzó honlap - www.dohányzás.hu
Nemdohányzó honlap
...............

Utolsó kommentek

  • lontayk: Gratulálunk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Csengének szülinapja alkalmából nagyon s... (2011.03.03. 21:16) 7 hónapos
  • lontayk: Apucinak nagyon boldog névnapot kívánunk sok-sok szeretettel. Sajnos a másik blogról nem mennek ... (2011.02.26. 08:43) 7 hónapos
  • lontayk: Nagyon hiányzott már a naplótok. Örülünk a híreknek, a gyönyörű képeknek. Tényleg hihetetlen, hogy... (2010.10.07. 20:10) Változások
  • vadvirag5: Hűűűű de nagyon örülök Nektek! Legalább annyira, mint tegnap este Boldizsár a féléves meglepinek! ... (2010.09.30. 14:38) Változások
  • Bius,Karina és Judit: Nagyon örülök,hogy írtál,és köszönöm,hogy szóltál!:):) Tüneményes a kis Levi,tényleg nagyon elrepü... (2010.09.30. 09:55) Változások
  • Utolsó 20

Kedvenc album

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Esti mese

2008.10.25. 05:09 - Levente, Csanád, Csenge, Vali

Így zajlik egy átlagos este. Persze silány képekkel - talán karácsonyra már új gép kattogtat, de ne kiabáljuk el...

Bár ez cseppet sem volt átlagos, hiszen délelőtt Pakson jártunk , és amíg apa sorbaállt a gyógyszertárban (borzasztó beteg, persze, ha kevesebbet idegeskedne, no meg felöltözne úgy, ahogy anya mondja... amikor elmegy, még jó, dehát éjjel jön haza a szántásból, akkorra már elélne a dszeki), szóval a szemközti házat éppen egy markológép bontotta a kanalával (legalábbis mi markológépnek mondtuk). Túl a pazarláson (vastag tégla falak mennek a szeméttelepre, csak mert kell a hely egy új "csodának", és ugye, azt csak "tiszta lappal" lehet), amin anya dühöngött, bennünket nagyon megfogott a látvány - és nem voltunk egyedül, számtalan gyerekes szülő állt meg, és figyelte a járdáról. Amikor apa visszaért, nem győztem mesélni, mutogatni neki, mi is történt itt az előbb!

A Csenge nagyon édes volt! Úgy szereti a mézeskalácsot, nem bírja kivárni, míg megpuhul (hisz ő is készítette), indulás előtt befalt párat (nekem is adott, de én némi forgatás után kiköptem - még kemény), majd a kocsiban ezt mondta:- Fáááj a pocakom! - Pisilni kell? - Neem - széles mosoly: - mézeskalácsra éhes! Pedig - szabadkozott - otthon adtam neki kettőt is, hogy ne akarjon többet, de most mégis azt mondja, hogy még hármat kér ha hazamegyünk!

Itthon kicsit zavartabb volt a hangulat, a Csenge minduntalan az ÉN kedvenc kirakómmal, a 42 db-ossal akart játszani, úgy, hogy nem is érvényesíthettem az elképzeléseimet! Mondta szegény, hogy azt ő kapta, dehát nekem az a kedvencem, már napok óta - ja, hogy ő akkor oviban van?! Anya is tehetetlen volt, hiszen mindkettőnk érvelését helyénvalónak találta... azért kijöttünk belőle valahogy, anélkül, hogy anya foganatosította volna az elgondolást, miszerint minden előzetes meggyőződése, és ismerete ellenére vesz egy másik hasonlót Pakson... Azt mondja, a lényeg, hogy megtanuljunk megosztani, elfogadni, ha kell, kicsit félreállni - hát, lehet, hogy ezek neki könnyen hangzanak, de nekünk, gyerekeknek...

Már sötét volt, mire végeztünk a begyújtással (jól elcsavarogtuk a napot), és kimentünk megnyitni az itatót (valahol ereszt, ezért van napközben zárva, de apa még nem ért rá). Mi a Csengével a járdán motoroztunk, de anya egyszercsak valami furcsa hangra lett figyelmes. Szaladt is, mert tudta, elestem - csakhogy egyáltalán nem voltam letörve, pedig jó nagy puffanás volt, nyomban feltápászkodtam (kissé nyöszörögve, mert azért sok volt a hacuka), és indultam is tovább a sötét árnyak között (a lámpa fényét a fűz takarja): fel a kamra előtti emelkedőn, majd leszáguldottam a motorral - csakhogy! Nem úgy, ahogy eddig, hanem HÁTTAL! Szándékosan, gyakran ismételve, sikongatva közben, sokszor olyan nagy sebességgel, hogy anya nem is mert otthagyni! Hiába, azért, mert szépen, hosszan kirakózok, mesekönyvet olvasok (akár egy órán keresztül is, persze akkor már nem egyedül), azért még fiúból vagyok ám!

 

Szóval az esti mese ma nem is lehetett volna más, mint az Építkezés az Annácskából. Olyan hévvel mutattam, kiabáltam a markológépet, és a többi járművet, hogy anya alig győzte mondani - mert ha nem mondta, még jobban kiabáltam neki, és bőszen mutogattam: mondd már, hogy is van ez, mi is történt, mit is láttunk ma?! És lendítgettem a karom a fejem fölé, ezt mostanában gyakran teszem, ha valami olyanról akarok beszélni, amit "ott kint" láttunk. (na, anya a karlendítésbe is beleszerelmesedett, olyan hévvel  lendítem, ha a szobába hívom őket, hogy mutassak valamit, hogy gyakran a másik is ellendül az ellenkező irányba). Szerencsére a Csengécske is élvezte, és a nagy mese már korábban elhangzott, míg kirakóztam, ő pedig színezés után volt (a Mini Manót készíti, ügyesen színez, elmondás után szépen megoldja a feladatokat). Sőt, a nagyobbaknak való szaggatott sormintát is szépen követte, végigrajzolta a ceruzával, pedig nagyon szűk hurkok voltak benne! Anya mondta is, hogy azt neki még nem kell, de ő persze nem hagyta annyiban.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csacse.blog.hu/api/trackback/id/tr2730650

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ledit 2008.10.25. 21:30:58

Óóóhhh! Hát a képekről is látszik a nagy szenvedély, a tudásvágy, a felismerés. A heves mutogatás és figyelem.
Anya úgy szereti ezt. És Ti ketten vagytok, duplán. Bár a Csengénél már kicsit más, mégis...
Így egy ágyban, egymáshoz bújva még inkább. Varázsa van minden estének. Így pedig még inkább.

Most már biztosan vége a mesének... álmodjatok szépeket!

Cuuuuppp: Boti és Edit

Bius,Karina és Judit 2008.10.26. 10:38:52

Aranyosak vagytok.:)))
Nagyon édesen magyarázol,gondolom lenyűgözött az a nagy gép.:))Én a traktorokat imádom nagyon.:))
Pusza!
süti beállítások módosítása