Pihi - Levente, Csanád, Csenge

Levente, Csanád, Csenge

"Az Úr ajándéka a gyermek, az anyaméh gyümölcse jutalom." .................................................................................. Öt kobaknyi családtörténet: Csanád /majd' 3,5 éves/, Csenge /6,5 éves/, a csöpp Levente /fél éves/, apa és anya /örökké fiatalok/ - a kicsikkel a középpontban... ............................................. Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers ............................................ A traktor marad! Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers .......................................... Mehetne még lassabban is... ...........................Angyalka Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers ............................................... Lassabbaaaan!!! ............................................. Kukucs: Free Web Counters
Free Counter .............................................. Nemdohányzó honlap - www.dohányzás.hu
Nemdohányzó honlap
...............

Utolsó kommentek

  • lontayk: Gratulálunk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Csengének szülinapja alkalmából nagyon s... (2011.03.03. 21:16) 7 hónapos
  • lontayk: Apucinak nagyon boldog névnapot kívánunk sok-sok szeretettel. Sajnos a másik blogról nem mennek ... (2011.02.26. 08:43) 7 hónapos
  • lontayk: Nagyon hiányzott már a naplótok. Örülünk a híreknek, a gyönyörű képeknek. Tényleg hihetetlen, hogy... (2010.10.07. 20:10) Változások
  • vadvirag5: Hűűűű de nagyon örülök Nektek! Legalább annyira, mint tegnap este Boldizsár a féléves meglepinek! ... (2010.09.30. 14:38) Változások
  • Bius,Karina és Judit: Nagyon örülök,hogy írtál,és köszönöm,hogy szóltál!:):) Tüneményes a kis Levi,tényleg nagyon elrepü... (2010.09.30. 09:55) Változások
  • Utolsó 20

Kedvenc album

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Pihi

2008.08.15. 08:13 - Levente, Csanád, Csenge, Vali

A nagy hajtás után, egy kicsit leálltunk - csak mi, apa bőszen készíti az utcaajtót - és élvezzük az utolsó kánikulai napokat - anya  a medencét is beüzemelte - no és persze az új játékokat.

A traki nagy sláger - természetesen mindketten szeretnénk vele menni - én még nem tudom hajtani, de ügyesen tologatom az udvarban, és ha elakad, addig igazgatom, míg sikerül továbbmennem vele. Azán olyan is van, hogy a nagyok tolnak, sőt tegnap a Csenge hajtotta, én pedig az utánfutóban ültem, és így mentünk körbe a kertben - úgy nevettem! Csak azt nem értem, miért kell abbahagyni?!

Ó, és az új tudománnyal nagyra tárult a világ! Tegnap még a papánál a szőlőben is lépegettem (a Csenge pedig a legyeket hajtotta, mióta megcsípte a méhecske, fél, ha túl közel repked hozzá valami), egyenesen felfelé a domboldalon - nem aprózom el! Aztán anya felkapott, és vitt, én pedig szőlőt eszegettem útközben - először nem szerettem, furcsa volt, de mostmár én magam nyúlok, és tépek le szemeket. Már a dombtetőn voltunk, mire a papa kiért biciklivel, messziről kiszúrtam, hogy ott van, mutogattam, kiabáltam neki.

Nagyon sokat próbálgatom a legújabb produkciót - szívem szerint bárhová elmennék így, és nem szeretem, ha nem engednek (tegnap visszahoztak az országútról! Hogy képzelik?!). Ha elém áll valaki, hogy elkapjon, mert úgy látja, kicsit tétovább a léptem, mérgesen eltolom a karommal, még rá is szólok! Amikor nem vagyok olyan biztos, megállok, majd új erőt gyűjtve megyek tovább. Pont, mint egykoron a Csenge: bár egy kicsit gyorsabban, de óvatosan, a terepakadályokat szépen átlépdelve (küszöb, öntözőcső, ág, stb.), a két kezecskémet magam előtt, kétoldalt kitartva, hatalmas mosollyal az orcámon. Néha még sikongatok is: ííjjj-ííjjj! A lakásban és az udvaron is így közlekedek, már csak akkor mászok, ha nagyon sietős a dolgom, de akkor is sokszor próbálom kétlábon leküzdeni a távot. Gyakran mezítláb, vagy zokniban megyek, mint régen (azóta hordtam gyakran szandit, mióta a Larát hazatolva kilyukadt a zoknim), anya kicsit megijedt a lábacskám miatt (még egy vadiúj, kék - barna szandit is kaptam - no ennek más oka is volt: már a 20-as méretet is kinőttem!), de a járással biztosan jó irányba fordul majd.

A járásról jut eszembe: a Botitól kaptam egy új változatot a Jár a baba, jár című mondókára (így még nem ismertük, köszönjük szépen!):

Jár a baba, jár.
Körbe-körbe jár.
Ha elfárad, úgy elröppen,
mint a kismadár.

Jár a baba, jár,
Mint egy kismadár
Édesanyja karosszéke
Nem messze van már.

Jár a baba, jár,
mint egy kismadár,
holnapután a kert alatt
lepkét is fog már.

 

És olllyan, de olllyan okos vagyok már! A mamánál észrevettem a hajfésűjét, odamnetem érte, felvettem, és odavittem neki, mutatva, hogy tegye be a hajába. És fésülködni is próbálok. Számtalan ilyen tettet viszek véghez, anya nem is győzi fejben tartani, de egy megmaradt: tegnap - nagy magyarázások közepette - egyedül felvettem a papucsát! És büszkén hívtam (hűűű-hűűűű!), hogy megnézzze. És a mamánál egyensúlyozva kivittem a kisszéket a szobából, a két csöpp lábacskámon!

Valamint beleültem a Csenge - bocsánat, Szilvi! - bilijébe is. Először szépen rá, de így érdekesebb volt.

Odakint sokat vagyok pelus nélkül, de anya félt, hogy belelülök valamibe, és mindig ad rám rövidnadrágot - aztán meg kicseréli... - viszont a kakit majdnem mindig mutogatom a pelusomban! 

A Csenge olyan ügyesen gondoskodik rólam, reggelente már kapja is elő a mesekönyvet (Annácska), hogy a traktort mutassa nekem, szandimat is feladja, és egyik este fürcsinél, amikor sírósabb kedvem volt (későre járt), a Zitától tanult kengurus dalt is elénekelte nekem. Még csak a vége jutott eszébe, de anya tegnap megkereste a neten, és összegyúrtuk a sokféle verziót azzal, amire a Csenge emlékeztett:

 

Volt egyszer egy kengurumama.
Ugrált árkon, nagy pusztákon át.
Erszényében hordta,úgy ahogyan szokta,
öt kislányát,s egyetlen fiát.


Nagy meleg volt egyik délelőtt,
kengurumama szörnyen szomjazott.
Betért egy presszóba,
fizetett, s ugrálva távozott.


Otthon várta már a nagycsalád,
kengurupapa és a gyerekek:
Juci,Teri,Sári Mártika,Rozáli
és végül a kicsi Bendek.

Ám de jajj! Hol van Benedek?!

Bendek nincs! Bendek elveszett!


Futott vissza kenguru mama,
Ugrált árkon, nagy pusztákon át.
Meg kérdezte nyomban, nem látták-e ottan

az ő egyetlen piciny fiát?!


A pénztárból megszólal egy hang: mama itt vagyok!
  S kérdi, hogy lehet?
Hát úgy lehet az kérem, hogy aprópénz helyében,

a mamácskám Engem fizetett!

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csacse.blog.hu/api/trackback/id/tr89616729

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Danianya 2008.08.15. 21:52:23

Képzeld anyának én is mindig odaviszem a hajcsatját:))) Úgy látszik ebben is nagyon hasonlítunk egymásra.

Nagyon szuper a trakid,látszik is mennyire szerettek vele játszani!!!:)))))

Puszi: Danci:)
süti beállítások módosítása