19 hónaposan - Levente, Csanád, Csenge

Levente, Csanád, Csenge

"Az Úr ajándéka a gyermek, az anyaméh gyümölcse jutalom." .................................................................................. Öt kobaknyi családtörténet: Csanád /majd' 3,5 éves/, Csenge /6,5 éves/, a csöpp Levente /fél éves/, apa és anya /örökké fiatalok/ - a kicsikkel a középpontban... ............................................. Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers ............................................ A traktor marad! Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers .......................................... Mehetne még lassabban is... ...........................Angyalka Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers ............................................... Lassabbaaaan!!! ............................................. Kukucs: Free Web Counters
Free Counter .............................................. Nemdohányzó honlap - www.dohányzás.hu
Nemdohányzó honlap
...............

Utolsó kommentek

  • lontayk: Gratulálunk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Csengének szülinapja alkalmából nagyon s... (2011.03.03. 21:16) 7 hónapos
  • lontayk: Apucinak nagyon boldog névnapot kívánunk sok-sok szeretettel. Sajnos a másik blogról nem mennek ... (2011.02.26. 08:43) 7 hónapos
  • lontayk: Nagyon hiányzott már a naplótok. Örülünk a híreknek, a gyönyörű képeknek. Tényleg hihetetlen, hogy... (2010.10.07. 20:10) Változások
  • vadvirag5: Hűűűű de nagyon örülök Nektek! Legalább annyira, mint tegnap este Boldizsár a féléves meglepinek! ... (2010.09.30. 14:38) Változások
  • Bius,Karina és Judit: Nagyon örülök,hogy írtál,és köszönöm,hogy szóltál!:):) Tüneményes a kis Levi,tényleg nagyon elrepü... (2010.09.30. 09:55) Változások
  • Utolsó 20

Kedvenc album

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

19 hónaposan

2008.12.01. 06:46 - Levente, Csanád, Csenge, Vali

Egy korábbi képpel (végleg meghalt a gép), reggeli ébredés után, játékra készen, pizsiben.

Reggelente boldogan mutatom a többieket anyának az ágyban. És már nem csimpaszkodok belé állandóan. Apa gyakran sikeresen elhív autózni, vagy mesekönyvet nézni, míg ők az oviba mennek. Ma a mamával is gond nélkül bent maradtam - pedig anya a szemem láttára ment ki - korábban ilyenkor... De azért, ha újra megjön, hosszabb idő múlva, akkor csapot-papot otthagyva, minden akadályon átgázolva rohanok felé, bekapott ujjacskával, és már fúrom is bele a ruhájába a másik kezemet.

Kedvenc játékaim: vonatozás (IKEA), építőkockázás, szállítás (a keresztelőmre kapott traktor pótkocsijával a Csengéről maradt apró játékállatokat), és bármiféle apróság: pl. babszemek rakosgatása, méricskélése egyik tálból a másikba, tálból üvegbe, de nagyon szeretem azokat a fa gyöngyöket is, amiket a Csenge szedett elő, és a csíkos szekrény ajtaján lévő lyukba teszem be őket, nagyokat kurjantva (Aaaa!), hogy eltűnnek. Egyébként továbbra is szeretem elrejteni a játékaimat: ismét dívik az ülőgarnitúra alá való betömködés (ami és amennyi csak befér) - és boldog mutogatás, hogy ott van - és az ágyban a takaró alá rejtés, szintén mutogatással kísérve az eredményt, majd nevetve felrántom a takarót, vagy kihúzom a játékot (általában az autók szoktak beparkolni oda). De méricskélni is szeretek, anya néha frászt kap tőle, amikor evés után (de még nem akarok kiszállni a székemből, sőt!) önfeledten elkezdem beletöltögetni az innivalómat (víz vagy natúr gyümölcslé) a pohárból a tányérba és vissza. De nagyon ügyesen méricskélek ám - ha megfelelő edényzetekkel játszom, alig megy mellé valami! Persze, én még nem tudom, hogy melyik a megfelelő edényzet, ezért tálból üvegbe is próbálkozom... Ó, igen, ne feledkezzünk meg arról sem, hogy szívesen játszom szétkenős játékokat: a minap a Csenge joghurtját szedegettem ki kanállal az asztalra, és nagy élvezettel, erősen koncentrálva kentem a mutatóujjacskámmal - figyeltem, hogyan változik a formája, milyen csíkokat húzok bele...

És komolyabb játékokat is játszom már: altatom az állatokat, babákat, plüssöket, betakargatom, etetem, elviszem őket egymáshoz beszélgetni, találkozni, pusziltatom őket, és kiabálok anyának (Aaaa!, és gyakran ki is szaladok érte), ha elrendeztem a társaságot, ilyenkor jön is, és nézi, hogy: Nahát, találkoztak a csacsival (stb.) és beszélgetnek? - én pedig örömmel bólintok (elég ritkán bólintok mostanában, csak ha nagyon fontos dolgoról van szó).

 Nagyon ügyesen illesztgetem a játékokat, kockákat az ujjacskáimmal, a kockákat már úgy összerendezem, hogy szinte minden élük passzol,  és már nemcsak a szőnyegen, hanem a toronyépítésnél is!

A Pötyi játékot is szeretem - a legutóbb garázsokat készítettünk anyával az öszes vonatnak - borzasztóan tetszett, ki-be rakosgattam őket.

És csoportosítani is szépen tudok. Egyre többször látják, hogy sorba rakom a kockákat (csak a kockákat, mindet), a hengereket, stb. a Pötyiben pedig a kék szín lett a kedvencem: addig nem tűzök be mást, míg az összes kék el nem fogyott. És nem tévesztek sosem!

A mesekönyvek továbbra is nagy kedvencek - mindig anya unja meg hamarabb, pedig ő is jó sokáig bírja. Manapság a Télapósakat nézegetjük, a rénszarvasok húzta szánt szeretem a legjobban. Anya mindig maga mondja el nekem, hogy mit látunk a képen, mit csinálnak, stb. - és a Csengének próbálja olvasni közben. És egyre többször hagyom! Persze csak a rövideket - és azt is úgy, hogy gyakran megszakítják (a Csenge is szívesen tanítgat így) nekem való mutogatással, mesével - de ez már haladás! És szépen, egyesével lapozok, ezidáig egyetlen apró tépődés volt csupán, az is anya miatt, mert kicsit eltolta a könyvet, és a lap széle beakadt a takaróba.

Aaaa! Óóóóó! ezt hallatom a legtöbbször, heves mutatásokkal, gesztikulációval kísérve. Hiába kérnek, hogy mondjam én, egyre morcosabban mutatom, és kérem a nevét: A! A!

De még most is előjön, hogy azt mondom, ha nagyon kérnek valamit, amit nem tudok mondani: a-pa! Mert ezt nagyon szépen tudom mondani, és úgy örülök neki - gondolom ők is, mert ilyenkor mindig mosolyognak.

A korábbi szótöredékek maradtak, talán azt még nem írtam, hogy a vonatnak mondom, hogy: ssss, a süninek, és bármilyen hegyes dolgonak pedig, hogy szz, jjussz (juj, szúr).

Aztán a "jjaj!" is betársult: amikor anya mellettem állt, és nézte a kockatornyomat (már a hetedik kocka is rajta volt, és a következőt akartam feltenni), akkor mondta (jaj-jaj,  óvatosan, le ne dőljön!), és úgy megtetszett, hogy azóta én is használom - főleg ilyen helyzetekben. És itt van még a "(h)oppá" - ha valamit eldobok (pl. labda), eldöntök, valamint a leggyakoribb "appá" - ezzel anyát próbálom ösztökélni, hogy álljon fel, és mejünk már szopizni / vegyen fel végre / nem tudok aludni, sétáljon velem. Vagy csak egyzerűen elestem, és nehéz felállnom - tele a kezem életbevágóan fontos játékokkal/kavicsokkal, és nem engedhetem el őket, de úgy meg nem könnyű felállni, pláne teljes téli öltözékben...

Rajzolgatni is szeretek, már nemcsak a mágneses táblával, hanem a Csenge füzeteibe, színezőibe is színesceruzával. Gyakran hívom anyát, hogy nézze, milyen szépet színeztem. A gyurmázás is megmaradt - a puha gyurma miatti ellenszenv okán anya mindig előgyúrja nekem, hogy jó puha legyen. És nagyon örülök, ha traktort, formákat vág ki, vagy segít nekem a kivágásban, állatokat készít. Már hengergetni is próbálok - és egy kicsit sikerült is nyújtanom!

A Csengétől jól ismert "bót!" helyett már látszik, hogy nem lesz más. Én, ha szopit akarok, bekapom az ujjacskámat, a másik kezemet pedig anya ruhája alá fúrom, és a szopit simogatom, vagy csak anya mellkasát, ahol érem. Ettől nagyon meg tudok nyugodni, egészen kisímul az arcocskám - persze véges a türelmem, ha sokat késik a szopi. De ilyenkor is kizökkenthető vagyok. Ha anya azt kérdi: Hol jött pukk? (már, amikor jött) mindjárt veszem is ki a kezem, és mutatok hátra, a popsimhoz. Aztán persze újra bekapom.

Néhány napja a pisit is mutatom (nagy csodálkozással, hogy itt valami történt), de anya a sok hacuka miatt inkább tavszra halasztja a dolgot - kivéve, ha ennél jóval erősebb jelek mutatkoznának, mondjuk pelus levétel - de ennek, épp a sok ruha miatt, elég kicsi esélyét látja. Egyébként pár napja az éjjeli pelust is csak sokára cseréli ki: teljesen száraz, mikor felébredek.

A nátha ismét előjött - és már hagyom, hogy anya lefektessen az orrszíváshoz, a kezem is leteszem. Persze közben azért fogni kell, mert én nagyon rövid szívást engedélyeznék, de nyoma sincs már a régi tiltakozásnak. Két szívás között mindig feltápászkodok, de mindig hagyom, hogy újra lefektessen. És azt is megmutatja nekem, hogy milyen sok kijött - ez mindig elégedettséggel tölt el.

Öltözni is így szoktunk - mutatja, mit veszünk fel, hogy milyen pelust kapok, és, hogy a pocakomra kéretzkedik a bárányka/kutyus, stb. , én is mutatom, hogy hova jön. Azt is mondja, hogy: Csanád, ide jöhetek a pocakodra? - és megsimogat - Jaj, de jó puha, meleg pocakod van! - és hasonlók. Így mindig öröm az öltözés, csak akkor ellenkezek, ha nagyon -nagyon mennék már. Aztán sokszor elbújik a zsiráf, vagy a cica a többi ruha alatt - na, ez is nagy vidámásgot kelt. A pulcsik, kabát, overáll továbbra is bújócska révén kerül fel, és ha már nagyon elegem van, akkor kérdésekkel próbálja elterelni a figyelmem, és megnyerni az ügynek: - Hol a sapkád? Hova tettük? Hova bújt? - ezekre mindig szívesen válaszolok (A!, Ó!), mutatva a fejecskémet is, hogy nincs még rajta.

A cserépkályhát elválasztó rács már végleg szobainassá avanzsálódik. Tudom, hogy begyújtás után nem szabad odamenni, mert forró. Ellenben szívesen ülök fel anyával a másik oldalon az ülőkére mesét olvasni - olyan kellmesen melengeti a hátacskámat.

No, és persze Csenge mindenek fölött - ha csak tehetem, őt kísérgetem, vele játszok. Legutóbb gólya viszi a fiát játszottunk a szék ülőkéjével - úgy élveztem! És ő is! De erősen féltékeny leszek, ha anya őt dajkálja. Bármily elmélyülten játszottam, ha észreveszem, nyomban megyek, és kérem, hogy vegyen fel engem is! Akkor aztán megpróbálok minél nagyobb helyet szorítani magamnak - és ő is...

 

És egy új elem: könny nélküli (bár szorult, kétségbeejtő helyzetben - anya még mindig nem vett fel / játszik velem, csak öltözik / mosogat stb. -  erősen könnyes) nyekergés, sírkódás.

Anya mindig nagyokat mosolyog (persze csak úgy, hogy ne lássam) a produkciókon. A minap a WC-re rohantam be utána nagy felháborodással, hogy nem vitt magával. Belöktem az ajtót, és megálltam, félig elfordulva - de a szemem sarkából lestem ám a hatást! Szerencsétlenségemet hangsúlyozván erősen elkeseredett testtartásban, rogyasztott térdekkel, felszegett állal, elkámpicsorodott arccal, résnyire szűkített szemecskékkel nekikezdtem: eeeeeeee.... Anya persze már ismeri a dolgot, és megpróbált kizökkenteni (és közben nem röhögni, mert tudta a folytatást is): - Hol a Csenge? Erre teljesen hétköznapi képpel, kissé meglepve, hogy ilyen ostoba dolgot kérdez, megfordultam, és kifelé mutattam: A! majd felvettem az előbbi pózt, és rázendítettem újra, hiszen még nem végeztem a mondandómmal: eeeeeeee...

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csacse.blog.hu/api/trackback/id/tr53797244

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bius,Karina és Judit 2008.12.02. 07:00:43

Nagyon Ügyes vagy,hogy eljátszol egyedül.:)))
Viszont ez a könny nélküli-Anya most azonnal-dolog fantasztikus.Én is ezt csinálom.Nekem sem mindíg jön be.:SS
Viszont az orszívást,hogy ennyire hagyod ez bámulatos,tényleg csak gratulálni tudok!!:))
Egyuttal küldöm is a gyógypuszkat,hogy elmúljon a nátha.:))
Pusza!!

Danianya 2008.12.02. 14:17:39

Gratulálunk!!!Milyen nagyfiú lettél Te is! Akárcsak Dani:)
Nagyon ügyes dolgokat csinálsz,mintha Danit látnám,ő pl.etetni szokta az állatokat,kisautót is;)
Ügyes vagy,hogy hagyod az orrszívást is,eljött ez az idő is!

Puszi:Ági

vadvirag5 2008.12.02. 21:25:30

Isten éltessen ez újabb, megint oly gyorsan elröppenő hónap alkalmából!
Drága vagy, ahogyan még éppen csak ébredősen már készülsz is, ha jól sejtem építeni. Nálam is így van ez, csak először az autók jönnek, utána keresek nekik holmi kocka pályát...
Annyira ügyesen játszol! Azt nem írta Anya, hogy melyik is a kedvenc állatod, ha már ennyi van belőle és ilyen sokféle módon játszol velük igen komoly dolgokat.
Sok dologban egyet értünk, abban is, hogy Anya a WC-n sem maradhat egyedül. Hisz ott is olyan jól lehet bújócskázni, vagy kukucskálni az ajtó mellől...
Egyébként én is szívesen maradok a Mamival, most bőven van rá lehetőségem. Szegeden várjuk a Mikulást.
De ha elérhető közelségben van, akkor nem hagyom magára.
Remélem a náthád gyorsan elmúlik, bár ha én ilyen ügyesen és okosan segédkezel... Mindenben.

Sok cuuuppp: Boti és Edit

Lilla, Dorka es Eszter 2008.12.05. 13:18:21

:-) milyen ugyesen jatszol, egyre ugyesebben tenyleg.
Kuldjuk a gypgypuszikat, hogy ne betegdjel le jobban.
Gazdag Mik,ulasjarast kivanunk nektek

(doblec - sutotok, murok -sargarepa) ;-)

Puszi nektek
süti beállítások módosítása