Unokatesós grillezés - Levente, Csanád, Csenge

Levente, Csanád, Csenge

"Az Úr ajándéka a gyermek, az anyaméh gyümölcse jutalom." .................................................................................. Öt kobaknyi családtörténet: Csanád /majd' 3,5 éves/, Csenge /6,5 éves/, a csöpp Levente /fél éves/, apa és anya /örökké fiatalok/ - a kicsikkel a középpontban... ............................................. Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers ............................................ A traktor marad! Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers .......................................... Mehetne még lassabban is... ...........................Angyalka Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers ............................................... Lassabbaaaan!!! ............................................. Kukucs: Free Web Counters
Free Counter .............................................. Nemdohányzó honlap - www.dohányzás.hu
Nemdohányzó honlap
...............

Utolsó kommentek

  • lontayk: Gratulálunk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Csengének szülinapja alkalmából nagyon s... (2011.03.03. 21:16) 7 hónapos
  • lontayk: Apucinak nagyon boldog névnapot kívánunk sok-sok szeretettel. Sajnos a másik blogról nem mennek ... (2011.02.26. 08:43) 7 hónapos
  • lontayk: Nagyon hiányzott már a naplótok. Örülünk a híreknek, a gyönyörű képeknek. Tényleg hihetetlen, hogy... (2010.10.07. 20:10) Változások
  • vadvirag5: Hűűűű de nagyon örülök Nektek! Legalább annyira, mint tegnap este Boldizsár a féléves meglepinek! ... (2010.09.30. 14:38) Változások
  • Bius,Karina és Judit: Nagyon örülök,hogy írtál,és köszönöm,hogy szóltál!:):) Tüneményes a kis Levi,tényleg nagyon elrepü... (2010.09.30. 09:55) Változások
  • Utolsó 20

Kedvenc album

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Unokatesós grillezés

2008.08.16. 23:09 - Levente, Csanád, Csenge, Vali

Hajnalban még nagyon rossz idő mutatkozott, de délelőtt már kisütött a nap, és mégsem mondtuk le a Tamásékat. A Zitáék is átjöttek egy kicsit, elhozták a közösen rendelt Anya, taníts engem! című könyvet, amit a legifjabb Boti anyukájának viszünk majd ajándékba (bár anya belenézett, és mindjárt bevillant, hogy annak idején miért tette először félre: az éppen aktuális 2. hónaphoz nem éppen csecsemőbarát bejegyzés tartozik, tapasztalataink szerint az önálló játék éppenhogy a sok dajkálással, az első hónapokban jelentkező igények messzemenő kielégítésével forrta ki magát - mindketten ezt kaptuk, és mindketten nagyon ügyesen, és jól eljátszunk egyedül...). A Csenge mindig úgy örül nekik - ugye a kis Lara, és a Zitával is nagyon jól összebarátkozott. A kengurus dalt is áthozták - tényleg úgy van, ahogy a Csöpp emlékezett!

Gyors bevásárlás után a helyi falunapon kötöttünk ki - már nem is volt hideg, rövidnadrágban és pólóban voltam -, hogy megnézzük a kicsi mazsoretteket. Én is közelebb lépegettem a színpadhoz, és huncutul mosolyogtam közben - még a Mariannak is jutott belőle, aki pogácsával kínált. Miután eleget ettem belőle, illendően visszaadtam neki, és mutattam, hogy tegye oda az asztalra. Több ismeretlen nénit is megmosolyogtam - ők is engem - és nagyon ügyesen járkáltam, az Annához pedig odabújtam, két karommal átöleltem, mikor találkoztam vele (felvett, és én újra és újra akartam). Anya pedig gyönyörködött a szívet melengető látványban, ahogy a Csengével ölelgetjük egymást, és odabújok hozzá, gyengéden puszilgat, és szeretget engem. A Csenge Annázott egyet - bár később megjött a Zsani, és az Anna elszaladt vele, s mire sikerült rávenni a Csengét, hogy szaladjon nyugodtan ő is utánuk, már nem sok idejük volt, mert megérkeztek a Tamásék. Útravalónak kapott még egy He-os lufi szivet (mackós, vonatos), és egész délután a karján hordta, még nekem sem engedte meg, hogy megnézegessem.

A Tamásék alapjában véve jól eljátszanak velünk, szeretgetnek, de nagyon csúnyán beszélnek... Szerencsére a Csenge már tudja, hogy mi a helyes - érdekes, korábban sem ragadt rá belőle semmi. Mintha érezné, hogy úgy jó, ahogy itthon hallja.

A kislányka nyűgös volt - nemrég aludt velem délután több órát, és azon a napon nem volt semmi nyafi (viszont csak késő éjszaka aludt el, szemben azzal, amikor nincs szieszta, viszont együtt szundítunk el, 8-9 között), de egyébként képtelenség összehozni - az előző nyár erről szólt... - a közös alvást (és egyáltalán, a Csenge délutáni alvását). Én ebéd körül kidőlök, de ő akkor még nem álmos, csak addigra válik azzá, mire én már felkeltem (alig egy órát alszom) ... (vagy akkor sem). Tavaly nagy csaták voltak emiatt, de anya egy idő múlva rájött, mindenkinek jobb, ha nem erőlteti feleslegesen.  De vajon hogy fogja bírni az ovit? Hiszen onnan délben haza kell jönnie, reggel ugyanúgy kel, és mire megjön, én már kialszom magam (különben tolódik az ebédfőzés), viszont az ovis délelőtt biztosan kimerítő lesz neki. Olyan hihetetlen, hogy lassan vége a nyárnak, és elmegy... Nagyon jól elvoltunk itthon, anya el sem tudja képzelni, hogyan lesz majd akkor.

Szóval a Szilvitől elhoztuk a Játékos bip-enciklopédiát (a toll már nincs meg), és most is azt nézegettük. Francia kiadvány, van amiből túl sok szerepel egy ovis számára, más meg el van nagyolva benne, de érdekességnek jó. Utána megint a Legszebbb magyar népmesék tarolt (én meg jót szopiztam közben). Mennyivel egyszerűbb - és hatékonyabb - a hétköznepi élet történéseinek megélésével tanulni, mint feladatlapokból... Az Anya, taníts engemből a 4-5 éves részt olvasva, olyan sokat tud a Csenge, de minden úgy ragadt rá, "menet közben", nem  előre megfontoltan. Mégis jó a könyv, mert támpontot ad, hogy mit is lehet kezdeni a 0-6 éves lurkóinkkal. Tényleg sokat segít, mert nincs mindenkinek ott a nagymama, akitől elleshetné - egy kis barátunk , aki lassan másfél éves, még semmi mást nem csinál, csak dobál. Mindent, ami a keze ügyébe kerül - az anyukája most gondolkodott el rajta, hogy hogyan szoktassa le. Nem is tudta, hogy a játszást (formabedobást, könylapozgatást, olvasgatást, stb.) is "tanítani" kell...

Most nem csak az Adri vigyázott ránk, a Szabina, Tamás, Kalász, sőt leginkább az Előd is! Olyan ügyesen játszott velünk, megnevettetett, anya csak ámult.

Néhány napja hempergőzni kezdtem - eddig csak az ágyon, de ma már a fűben is. Bukfencnek indul, majd hanyatt fekszem, mutogatom a felhőket, kalimpálok a lábimmal, és szemmel láthatóan nagyon élvezem!

A macsekok a tegnapi ugrással kiszakították a medence gyűrűjét... Ki gondolná, hogy a cicák a víz közelében akarnak játszani?! A Csenge ma délután bele is dobta őket (megtetszett neki a beledobálás, ma az Előd is fürdött... - és még kellemes meleg volt a víz!) - anya utána engedte le - remélem, nem lesz bajuk, jól eláztak...

Még ma sem sikerült szemből, éles, járó képet készíteni (túl gyors vagyok, anya nem tudja követni a géppel...), csak ilyet:

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csacse.blog.hu/api/trackback/id/tr59619178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vadvirag5 · http://bociboti.blogspot.com 2008.08.18. 22:37:34

Tudtam én, hogy gyorsabb vagy, mint Anya és a fényképezőgép! És tényleg: minden szemszögből fel kell felfedezni a világot. És a felhők olyan érdekesek. Látom, társaságod is akad hozzá, így még hangosabb a nevetés.
Nem csodálom, hogy Anya többször is elérzékenyül egy nap.

Jó, hogy mégis összejött a grillezés! Ki tudja meddig engedi az időjárás.

Cuuuppp: Boti

süti beállítások módosítása